Alla inlägg den 22 februari 2008

Av Tessan - 22 februari 2008 09:26

Vår 10 åring är helt oförmögen att städa och plocka ordning på sitt rum. Han blir helt handlingsförlamad när han ska städa. Det tar evigheter och ändå så blir det inget gjort. Sen vi flyttade in i huset så har det stått ouppackade kartonger med hans saker i hans rum. Jag har bett så många ggr att han ska packa upp dem, men inget händer. Han är fenomenal på att plocka fram grejor men när de ska tillbaka på rätt ställe är det totalt stopp.


När han tillslut packar upp en kartong med spel och diverse så ropade han efter en stund: -Mamma!!!! Det får inte plats!!

Jag gick in och tittade och då hade han täckt varje hyllyta med saker men inte staplat det på hög. Så nu har jag att välja på att hjälpa honom eller att få se eländet i fortsättningen också.


Barn ser heller inte på samma sätt som vuxna. Jag vet inte hur många gånger nåt av barnen skriker: - Var är min gympaväska/skor/mössa etc..?

Jag svarar och säger var den finns. - Nej!!! Den finns inte där..

Jag går och tittar, och mycket riktigt så finns saken på rätt ställe, men barnet lyckas inte se det??!! Varför?

Ovido - Quiz & Flashcards