Alla inlägg under december 2007

Av Tessan - 20 december 2007 19:30

Mina andra barn har lärt sig att gå precis strax innan de fyllt 1 år. Så jag har nästan räknat med att C ska göra detsamma. Resten av familjen har trott att det ska dröja lite längre..

Han har varit på gång i några veckor med nåt steg här och nåt steg där..Men ikväll ställde han sig upp och gick faktiskt hela sju steg!!!

C blev så stolt, och vi andra också..Vår lilla pojke är ganska försiktig av sig och gör inget förrän han bemästrar det. Idag är det 5 dagar kvar tills han är 1 år.

Av Tessan - 19 december 2007 08:59

Dvs att välja badrum, kök, kakel, klinker och tapeter!

Efter några veckor av ältande och funderande, åtskilliga turer till badrumsaffärer, kakelutställningar och lusläsning av kataloger är det mesta nu bestämt. Maken är innerligt trött på våra högar av kataloger som ligger uppstapplade på golv och bord, och jag med..Så snart ska jag släpa dem till återvinningen.


Så här blir det:

- Kök från IKEA, ädel vit, men med täcksidor instoppade runt skåpen och med framflyttad sockel för att få en inbyggd känsla. Bänkskivor i mahogny samt en diskbänk på 240. Inga överskåp alls..Fasat vitt kakel 10x20 från Gysinge byggnadsvård.

- Badrum från Kvik; mano matt. I lilla badrummet svart och vitt klinkers på diagonalen och med svart fris från Byggfabriken. Pärlspont samt vitt kakel på väggarna.

- I stora badrummet svart klinker 30 x 30 och med stora vita väggplattor. Även här badrumsmöbler från Kvik mano matt.




Av Tessan - 18 december 2007 08:57

När maken tar på C kläderna så tar han det som ligger närmast, utan att tänka på om det passar ihop eller inte. Jag brukar inte säga nåt om det, men med denna kombination kunde jag inte låta bli. Dock fick han ha på sig dem en hel dag. Vi var bara hemma kan ju tilläggas..

Av Tessan - 9 december 2007 14:46

Just nu är det pyssel på hög nivå här hemma. Båda A och E gör pärlplattor på löpande band. Sen stryker dom konstverken och så börjas det om..

C vll ju väldigt gärna vara med och hjälpa till, men det är ju inte så lyckat eftersom allt stoppas i munnen.

Igår när jag skulle byta på C och göra honom ordning för natten så hittade jag en liten överraskning i hans navel. Se bild!!

Ovido - Quiz & Flashcards