Alla inlägg under april 2008

Av Tessan - 28 april 2008 21:29

Vår tomt har varit en byggarbetsplats sedan oktober. För nån månad sen fick vi lite ordning så det iaf gick att gå runt huset och det mesta av skräpet blev kört till tippen. Sen har vi gått och väntat på att det ska bli vår så att tomtanläggaren och snickaren kan börja fixa iordning tomten, altanen och staketen, så inte C ramlar rakt ner för källartrappen och så vi kan börja vara ute och pyssla. Vi blev lovade att de skulle börja för två veckor sen. Men de lyste med sin frånvaro och bevisade bara ännu en gång att hantverkare är ett släkte för sig (alla hantverkare utom de som byggde vår tillbyggnad vill säga)! Sen blev vi lovade att de skulle starta förra måndagen. På onsdagen kom grävarn. Han flyttade runt lite jord och gjorde en hög på ett annat ställe. Sen åkte han efter två timmar. Dagen efter fortsatte han att göra en lite större hög precis där C -s vagn står när han sover ute, sen tog bensinen till grävmaskinen slut och grävarn försvann. Han har lyst med sin frånvaro sen dess. Tomten är full med jordhögar på fel ställen och det ser ut som f*n.. Det är underbar vår och vi kan inte vara ute på vår tomt! Usch vad less jag är.



)

Av Tessan - 24 april 2008 09:38

Vår 6 åring gillar att göra tvärtemot. Eller han vill inte sluta med buset trots att man ber honom gång på gång. Det är nästan så man kan se hur han njuter av att inte lyda oss.

I helgen kände jag nog på samma sätt som han gör. Vi har ett stort köpcentrum några km från city, där de hade en massa jippon i helgen. Alltid när de har nåt jubileum där eller en massa erbjudandanden så hyr de in parkeringsvakter som ska diregera bilarna åt rätt håll.

Jag kom åkande med bilen och svängde in på parkeringen. Jag hade sett att det fanns flera lediga parkeringsplatser på höger sida, men vakten diregerade mig åt vänster. Jag löd inte, utan svängde åt höger trots hans vinkande. Det var riktigt skönt att se hans förvånade och snopna uppsyn med gapande mun. Haha..

Jag tror jag ska tillåta mina barn att göra lite mer som dom själva vill..

Av Tessan - 16 april 2008 22:18

C gillar att smeta in mellismaten i håret. Häromdagen blev det en hårkur innehållande apelsinsmet. Och faktiskt växer hans hår riktigt bra den senaste tiden..

Av Tessan - 16 april 2008 22:04

om jobbet fortfarande. Det är verkligen dåligt! Jag blev ju lovad besked inom några dagar och har fortfarande inte hört ett ljud från dem. Så antagligen har de väl tillsatt någon annan..

Nu har jag sökt några andra extrajobb på kvällstid. De ringde från ena stället igår  och erbjöd mig jobb, men timlönen var så otroligt låg så jag har bestämt mig att tacka nej. J har ju tänkt vara pappaledig 2 dagar i veckan from mitten av maj. Men har jag inget jobb känns det ju rätt onödigt, och inte bra för ekonomin. Tyvärr så börjar mina föräldrapenningdagar ta slut, annars skulle jag gärna vara hemma med C tills han är två år.

Ovido - Quiz & Flashcards