Alla inlägg under november 2007

Av Tessan - 23 november 2007 10:03

För några år sen när plasmatv började bli populära och också var hutlöst dyra var jag så emot dem! Jag tyckte det var helt onödigt och inget som jag ville köpa. Men undan för undan har jag börjat sukta efter en stor fin plasmatv!

Nu har vi sagt att när huset är färdigbyggt och vi flyttar dit så ska vi köpa en sådan tv om vi har råd.

Imorse när jag bläddrade igenom tidningen så reade dom ut en 42 tums plasmatv idag på Expert och sonen blev eld och lågor!

Så nu ska vi åka och köpa den på eftermiddagen om den finns kvar, utan att säga nåt till maken. Sen återstår att se om han blir glad eller sur för överraskningen?

Av Tessan - 19 november 2007 10:21

Igår hade vi barnkalas. E fyller ju 6 år om ett par veckor och eftersom alla mina barn fyller år i december så känns den månaden ganska så hektisk med tre kalas, Lucia, Jul, och så nyår. Det är skönt att ha "avklarat" ett kalas i november.

E hade bjudit in 10 st barn så det var 14 barn i huset sammanlagt. Två timmars barnkalas är fullt tillräckligt för att köra slut på mamma och pappa.

Men allt blev lyckat, med glada barn, fina presenter och att huset står kvar. C var överlycklig över alla ballonger!

Av Tessan - 14 november 2007 17:18

Det är matlagning, disk, tvätt, plock, strykning, "vara behjälplig" till alla barn i en aldrig sinande ström. Jag undrar om det bara är i vår familj det är fullständigt kaos varje kväll. När alla är hemma så låter det precis hela tiden. Det tjaffsas, skriks, skälls, ropas, och barnen springer runt runt. Mitt i allt försöker jag få till middagen samtidigt som C helst vill sitta på armen. Om han inte får det så skriker han! Han har börjat med ett nytt illtjut som får det att skära i öronen.

Idag blir det hemmagjord pizza och jag satte mig här för att pusta den tiden pizzan är i ugnen.

Jag kan bara konstatera att vill man ha en lugn harmonisk tillvaro så ska man inte skaffa många barn..

Av Tessan - 2 november 2007 07:39

Nej inte precis. Sedan det blev vintertid har C vaknat kl 5 varje morgon! Jag blir tokig när jag kollar på klockradions lysande röda siffror i mörkret och de står på 4.50 eller nåt liknande varje morgon. Han är då pigg och glad och börjar dagen med att prutta med munnen, slå mig i huvudet, dra mig i håret, anfalla tutten och ta sig en slurp, ställa sig upp och försöka slita loss våra sänglampor från väggen och krypa mot sängkanten som en galning så jag får slänga mig efter innan han ramlar ner.

Jag brukar försöka stå ut i 45 min innan jag väcker J så han får gå upp med vilden och jag kan somna om en liten stund (om jag lyckas)  innan J åker till jobbet.

I morse sov C, men J for upp kl 4.50 Sen var han försvunnen en halvtimme senare och jag fick själv pallra mig upp med C. Usch för tidiga morgnar!

Ovido - Quiz & Flashcards