Alla inlägg under februari 2007

Av Tessan - 25 februari 2007 10:59

Idag var första gången som inte Charlie skrek när han fick bada. Han var väldigt nöjd både i badet och efterråt..

Av Tessan - 24 februari 2007 10:56

Charlie är lite knöligare på kvällarna och vill gärna bli buren. Att kombinera det med matlagning och framdukning är ju inte det lättaste. Han var så nöjd att få hänga i bärsjalen när jag lagade middag. Kalvfilé och potatisgratäng blev det, Himla gott!

Av Tessan - 15 februari 2007 12:03

Vi använder ju tygblöjor till Charlie, så jag har tagit lite bilder på de olika tygblöjorna. Det är ju verkligen en "djungel" av olika märken och sorter, så nu är det riktigt kul att prova sig fram vilken som funkar bäst. Jag tycker det funkar riktigt bra! Och eftersom jag försöker leva miljövänligt på andra sätt så passar det min livsstil bra att också använda tygblöjor på mitt barn. Det är ju förstås lite mer tvätt, men eftersom jag ändå tvättar varje dag så är det inte så mycket mera jobb.

Av Tessan - 8 februari 2007 08:41

Äntligen går det att prenumerera på ekologiska frukt och grönsakslådor här i stan. Det har ju länge gått att göra i storstan men inte här hos oss. Men nu så..Idag fick vi vår första låda hemkörd till dörren med olika frukter och grönsaker. Apelsiner, tomater, mango, lök, fänkål och paprika, mums! Så i helgen blir det en fisk och fänkålssoppa!Charlie gillar när han är inmosad bland en massa kuddar och filtar, om han nu inte får tillåtelsen att sova i nån varm famn förstås.

Ovido - Quiz & Flashcards