Alla inlägg under juni 2008

Av Tessan - 20 juni 2008 16:23

Och den ser ut som den brukar, med ostadigt väder och regnskurar.

Vi har varit ner till festplatsen i närheten och dansat runt midsommarstången och tagit lite lotter. Resten av dagen har jag förberett mat inför kvällen. Jag smet upp framför datorn för att få vila en liten stund innan gästerna kommer, men det var lugnt i 2 minuter. Sen började barnen ropa och tjata att jag var tvungen att komma och hjälpa dem med allt möjligt. Att det ska vara så svårt att kunna få en liten stund i lugn och ro. Så det är väl bara att återgå till bestyren.


Jag önskar en fortsatt trevlig midsommar!

Av Tessan - 20 juni 2008 10:34

Trots att vi bor bara några km från Parken Zoo så blir det inte att vi går dit så ofta. Varje år köper vi årskort till hela familjen och sen går vi dit bara 1-2 ggr på hela sommaren.

Men nu var vi där i veckan, och C och de större barnen tyckte det var himla skoj! En favorit var att klappa getterna! Men hur jag än förklarade att det var en get så förkunnande C gång på gång att det var en häst!

Av Tessan - 16 juni 2008 22:57

Ibland tappar jag bara lusten att uppdatera bloggen. Ibland känns det som det absolut inte är min grej att blogga.

Jag tycker om att läsa andras bloggar och besöker några stycken regelbundet men det flyter inte på nåt bra när jag själv ska blogga.


Det har iaf hänt lite smått och gott här:

- Grannen är vansinnig på oss för att vi byggt en trall nära tomtgräns, och då ser in i hans fönster..Han skäller som en bandhund så fort han får syn på mig.

- Våra "trädgårdsfixare" slutade helt att komma och avslutade jobbet hos oss fastän trädgården inte var klar. Vi har tillslut fått tag på några vettiga personer som kommer att fixa till det återstående.

- C måste vara största charmtrollet i världen (förrutom på nätterna). Han pratar och pratar och pratar (faktiskt 3 ords meningar emellanåt) och är så otroligt söt och gullig!

- Jag har fått ett jobb. Inte världens bästa jobb kanske, men iaf ett jobb. Jag börjar i mitten av augusti och ska åka runt till olika systembolag i Sörmland och dela ut enkäter. Det pågår bara 6 veckor så efter det hoppas jag få ett jobb inom ekonomi!

Ovido - Quiz & Flashcards